HaftHonar1306-02

اهداي دكتراي افتخاري سال 2012‌ به استاد شهرام ناظري

دكتر حميد سلطاني رئيس و مؤسس دانشگاه:
ما ايراني ها نه از اسب افتاده ايم ونه از اصل،  تاريخ ساز بوده ايم وخواهيم بود

 

 

جشنواره فارغ التحصيلي دوره دكتراي سال 2012‌ دانشگاه امريكايي ليبرتيHaftHonar1306-03
.American  Liberty University A.L.U‌
باحضور فارغ التحصيلان، وابستگان، دوستان و ميهمانان ويژه در روز 10‌  ماه جون برگزار شد.
درجشن فارغ التحصيلي امسال نيز جاي خالي مرحوم بيژن پاكزاد همچنان به چشم مي‌خورد. آنچه مراسم امسال را با ديگر سالها متفاوت كرده بود حضور چند چهره نامدار علمي و دانشگاهي در هيئت مديره A.L.U وهمچنين حضور هنرمند معروف و چهره بين المللي استاد شهرام ناظري بود.
‌جشنواره امسال كه با مديريت آقاي رهام سلطاني و برنامه ريزي خانم ناهيد سلطاني برگزار ميشد با سخنان بسيار محكم و حرفه اي رهام سلطاني آغاز شد كه با تشويق بسيار حاضرين همراه بود. چند تن از حاضرين از جمله Dr. O’Connell و Brenner رهام را يك ايراني براي آينده آگاه و درخشان امريكا خواندند.
سخنرانان بعدي به ترتيب :
– Dr.Ronal L. Brenner1
– Dr. Kevin  O’Connell2
– Dr. Frank Otoo3
– Dr. Dharam Singh4
– Dr. Howard M. Kim5
وبالاخره دكتر حميد سلطاني بودندكه هركدام راجع به تحصيلات در مقطع عالي– پيشرفت علم پزشكي – حال و آينده جهان و امريكا سخنراني كردند.HaftHonar1306-04
در قسمت بعد بخش مخصوص و هيجان انگيز اهداي دكتراي افتخاري سال 2012‌  با معرفي كوتاه و حرفه اي آقاي رهام سلطاني و اهداي دكترا توسط آقاي دكتر حميد سلطاني بترتيب زير برگزار شد.
1‌Dr. Ronald Brenner – رئيس دو مركز پزشكي و تحقيقاتي در شمال و جنوب كاليفرنيا و استاد شناخته شده و معروف، نويسنده مقالات معتبر پزشكي.
2‌Dr.Kevin  O’Connell  – رئيس
Pacific West College of Law
استاد رشته حقوق، وكيل و قاضي شناخته شده كاليفرنيا و يكي از اعضاي خانواده معروف O’Connell و بالاخره استاد شهرام ناظري:
استاد ناظري يكبار در سال 2009‌ كانديداي دكتراي افتخاري از طرف همين دانشگاه شده بود ولي بعلت مشكل ويزا نتوانست به موقع به امريكا بيايد كه در آن سال پسر هنرمند و برومند او آقاي حافظ ناظري در مراسم حضور پيدا كرد.
معرفي استاد به ساعتها وقت احتياج داشت ولي در زمان محدود توسط رهام سلطاني به زيبايي بهHaftHonar1306-05 زندگينامه هنري و فعاليت هاي او اشاره شد و در پي آن يك ويدئو تصويري همراه با صداي دلنواز استاد پخش شد.
پس از اهداي دكتراي افتخاري توسط آقاي دكتر حميد سلطاني استاد طي سخنان كوتاه از دانشگاه و دست انداز كاران تشكر كرد و يك قطعه دو بيتي  با صداي بسيار زيبا و  رساي خود براي حاضرين اجرا كرد.
در قسمت بعدي جوايز بهترين هاي سال 2012‌ و ديپلم هاي تمام فارغ التحصيلان در ميان شور و هيجان و تشويق حاضرين اهدا شد.
در پايان مراسم از حاضرين با شام كامل و دسر پذيرايي شد.
نكات مهم مراسم:
• حضور اعضاي رده بالاي يك مركز مذهبي بودائي براي ساپورت يكي از اعضاي خود كه از .A.L.U‌ فارغ  التحصيل شده بود.
• حضور خبرنگاران، عكاسان و فيلمبرداران غير ايراني و مصاحبه ها و عكسهاي پي در پي با استاد ناظري.
• مديريت و اجراي بسيار حرفه اي مراسم توسط آقاي رهام سلطاني جوان فرزند آقاي دكتر سلطاني كه با نگاههاي افتخارآميز و تشويق حاضرين در تمام طول مراسم همراه بود.
• حضور چند نماينده و چهره علمي و دانشگاهي از كشورهاي ديگر.
• نظم و ترتيب و اطلاع رساني بسيار حرفه اي
•.A.L.U از معدود دانشگاههاي جهان است

كه دوره دكتراي بسيار قوي دارد و هر ساله مراسم مخصوص فارغ التحصيلان دوره دكترا برگزار مي‌كند.
• حضور دو خانم دكتر ايراني در ميان فارغ التحصيلان بنامهاي خانم دكتر سوسن معين و خانم دكتر ميلن رفيعا فريدي كه موفق به دريافت Ph.D  شدند كه به هر دوي اين بانوان توانمند و خوش فكر هموطن تبريك مي‌گوئيم.
•••

HaftHonar1306-06

مصاحبه كوتاه با دكتر حميد سلطاني:
جوانان: با تبريك بخاطر تلاشهاي بي وقفه شما و همكارانتان. آقاي دكتر سلطاني اين چندمين فارغ التحصيلي دانشگاه شماست؟
دكتر سلطاني:  فقط براي دوره دكترا در كاليفرنيا اين يازدهمين است. البته براي دوره ليسانس و فوق ليسانس مراسم هاي زيادي در نقاط مختلف در گذشته داشته ايم.
با توجه به شرايط سخت اقتصادي در چند سال گذشته مخصوصا براي دانشگاهها و مراكز تحقيقاتي و پزشكي شما چطورتوانستيد دوام بياوريد؟
دكتر سلطاني:  آنتوني رابينز به يك اصل معتقد است Shift در چند سال گذشته وضعيت نامتعادل اقتصادي به روي همه اثر گذاشت و طبيعتا ما هم جدا نبوديم ولي ما با ايجاد تغيير در سيستم مديريتي و آموزشي بسيار راحت با اين مشكل كنار آمديم وحتي مي‌خواهم بگويم اين تغييرات براي ما و آينده ما بسيار راه گشا بود و درحقيقت دربدترين شرايط ما بهترين نتيجه را گرفتيم.
آيا در ايران هم شعبه اي داريد و يا هيچگونه فعاليتهاي آموزشي داريد؟
دكتر سلطاني:  خير،  هماطوري كه آگاه هستيد متاسفانه هرگونه فعاليت بين دو كشور غير مجاز است.HaftHonar1306-07
در خارج از كشور ما فقط چند ايراني مي‌شناسيم كه عليرغم اينكه بيزينس آنها با غير ايراني هاست ولي تمام توجه وعشق و علاقه آنها به ايران و اير انيست. يكي از اين شخصيت ها مرحوم بيژن پاكزاد بود كه بعنوان رئيس هيئت مديره دانشگاه A.L.U با شما همكاري مي‌كرد. بيژن عليرغم اينكه اكثر مشتريانش غير ايراني بودند و منبع درآمد او غير ايراني ها بودند ولي هميشه خود را يك ايراني معرفي مي‌كرد و ازجامعه ايراني حمايت مي‌كرد. نفر بعد هم امير طراح معروف بين المللي است كه او هم اكثر مشتريانش غير ايراني  است ولي عشق و علاقه اش ايران و ايرانيست و همچنين خود شما با وجود اينكه.A.L.U يك دانشگاه امريكائيست و بيش از 95‌درصد دانشجويان شما غير ايراني ها هستند، ولي از ابتداي تاسيس اين دانشگاه ما شاهد بوديم كه توجه شما به جامعه ايراني است و حتي اكثر دريافت كنندگان دكتراي افتخاري ايراني هستند و بقول دوستان و همكاران شما هميشه رو به قبله ايران نماز مي‌خوانيد؟
دكتر سلطاني: ضمن تقدير از ملت بزرگ امريكا بخاطر همراهي و ساپورت آنها بايد بگويم ما نه از اسب افتاده ايم و نه از اصل. من ايراني بدنيا آمدم و دوران نوجوانيم را در ايران گذراندم،  درجايي كه قسمت مهمي  از تاريخ جهان در آن رقم خورده و ميخورد.من افتخارم ايراني بودنم است.
 و برنامه هاي آينده شما؟
دكتر سلطاني:  ايجاد مراكز علمي وآموزشي و تحقيقاتي بيشتر و گسترش آن به سراسر دنيا،  ارائه سمينارهاي آموزشي كوتاه مدت در مناطق مختلف  و….
و تشكر از تمامي‌شما عزيزان مخصوصا دكتر مهدي ذكايي عزيزم در مجله خوب خودم جوانان

 

HaftHonar1306-08HaftHonar1306-09HaftHonar1306-11HaftHonar1306-12HaftHonar1306-13HaftHonar1306-14HaftHonar1306-15HaftHonar1306-16HaftHonar1306-18HaftHonar1306-01