1322-72

 

1322-74

آقاي مجيد لطفا ما را براي مسافرت با كشتي راهنمايي كنيد كه اگر ما بخواهيم 7‌ تا 10‌ روز به مسافرت با كشتي برويم كدام مسير را انتخاب كنيم و چگونه؟
با تشكر از لوس آنجلس
با كمال ميل: سفرهاي تفريحي باكشتي هاي بزرگ درامريكا يكي از برنامه‌هاي خوب مسافرتي است كه اگر به درستي انجام شود خاطرات خوبي را براي شما به جا خواهد گذاشت.
اجازه بدهيد سفرهاي 7‌ تا 10‌ روزه با كشتي را به چهار(4‌) نوع تقسيم كنيم:
1‌- اروپاي شرقي2‌- اروپاي غربي 3‌- آلاسكا4‌- مكزيكو و كربيان.
يكي از سفرهاي پرطرفدار سفرهاي 5‌ تا 10‌ تا 12‌ روزه به جزاير مديترانه– جزاير يونان ميباشد كه با بليط هواپيما حدود 5‌ هزار دلار هر نفر خواهد بود.
 براي سفرهاي آلاسكا كه 7‌ روزه آن را توصيه ميشود بهتر است از سفرهاي رفت و برگشت از سياتل را انتخاب كنيد كه بطور متوسط با بليط هواپيما نفري 1500‌ دلار در نظر بگيريد.
سفرهاي مكزيكو وكربيان كه ميشود گفت تقريبا ارزان تر از بقيه ميباشد و اگر در كاليفرنيازندگي مي كنيد ارزان تر خواهد بود زيرا بليط هواپيما را احتياج نداريد و خود 700‌ تا 1000‌ دلار خرج تان خواهد بود. ولي بايد توجه كنيد كه خرج هاي ديگر هم خواهيدداشت وآن تحت كنترل شما ميباشد. و در آخر برنامه سفر خود راهرچه زودتر انجام دهيد تا از قيمت هاي بهتري استفاده كنيد.
سفرخوش

 
***

آقاي مجيد: من يكي از خوانندگان مقالات شما در جوانان هستم و برنامه هاي راديو و تلويزيوني شما را دنبال مي كنم واميدوارم كه شما بتوانيد به من كمك كنيد.
بعد از 10‌ سال كاركردن در يك شركت تصميم به عوض كردن شغل و كار خود ميباشم ولي از مصاحبه كار بسيار ترس دارم لطفا من را كمك كنيد تا خود را بهتر براي يك مصاحبه كاري آماده كنم.
باتشكر : حميد از LA
آقاي حميدرضا: باكمال ميل وبا اطلاعات كمي كه از شما دارم و نوع شغل شما، سعي خود را مي كنم كه جواب شما را داده باشم.

10‌ مورد در مرحله مصاحبه براي استخدام
1 ‌- اگردرسنين50‌تا60‌ سالگي هستيد. سال فارغ التحصيلي خود را ننويسيد.
2‌- تلفن همراه خود را در موقع مصاحبه بكل خاموش كنيد.
3‌- اگر دست دادن شما با مصاحبه كننده قوي ومحكم نباشد، منتظر تلفن آنها نباشيد.
4‌- با هم در موقع مصاحبه مهربان باشيد– از دربان گرفته تا سكرتر و ديگر كساني كه با آنها روبرو مي شويد.
5‌- اگر وعده ملاقات براي مصاحبه را به دليل مريضي كنسل كرديد مطمئن باشيد آنها حرف ودليل شما را قبول نخواهند داشت.
6‌- اگر از كار قبلي شما را اخراج كرده اند. هرگز آنها را ذكر نكنيد و يا به مصاحبه گر نگوئيد.
7‌- اسم مصاحبه گر را بدانيد و بدرستي تلفظ كنيد. اگر مطمئن نيستيد قبل از مصاحبه تلفن كنيد و سئوال كنيد.
8‌- به موقع به محل مصاحبه برويد و نه خيلي زود. ده دقيقه قبل از وعده ملاقات توصيه ميشود.
9‌- در مورد آن شركت و تاريخچه آنها بدانيد و آگاه باشيد.
10‌- بعد از مصاحبه چند روزي صبر كنيد قبل از اينكه تلفن كنيد.
موفق باشيد

***

آقاي مجيد: پسر ما سال دوم كالج 2‌ساله مي باشدو يكي از استادان او را متهم به تقلب كرده است وبراي او يك ملاقات با رئيس كالج گذاشته اند ولي پسر ما ميگويد او تقلب نكرده است و ما نمي دانيم چگونه با اين موضوع بايد رفتار كنيم وآيا او از كالج اخراج خواهد شد؟ لطفا به او كمك كنيد.
با تشكر از كاليفرنيا
با كمال ميل: خيلي متاسف هستم كه اين اتفاق براي فرزند شما رخ داده است و اين براي اولين بار نيست كه مي بينيم يك دانشجو به تقلب متهم ميشود لطفا با خود رو راست باشيد واصولا اين اتهامات بي دليل نمي باشند و استادان دانشگاه ها دليل خوبي براي آن دارند و امكان تقلب از طرف دانشجويان زياد است.
اگر پسر شما با خود و شما رو راست باشد و حقيقت را قبول كند كار را راحت تر خواهد كرد.
شما نه احتياج به وكيل داريد و نه پدر ومادر بايد در اين مورد دخالت كنند اگر فرزند شما قبول كند كه اشتباه كرده است و از استاد و مسئولان دانشگاه بخواهد كه به او يك شانس ديگر بدهند بهتر راه براي مبارزه با اين موضوع ميباشد. و اگر ادامه خوبي در درس داشته باشد تاثير ناخوشايندي بر روي ادامه تحصيل آنها نخواهد گذارد.
به اميد موفقيت

 
***

آقاي مجيد: دختر ما سال آينده به دانشگاه وارد خواهدشد و اميدواريم كه به يك دانشگاه 4‌ساله طراز اول وارد شودو دوست دارد كه در خوابگاه زندگي كند، لطفا كمي ما را به زندگي دانشجويان درخوابگاه و زندگي دانشگاهي راهنمايي كنيد.
با تشكر : از سانفرانسيسكو
باكمال ميل: خوشحال هستم كه بفكرزندگي دانشگاهي فرزندتان هستيد و خود را آموزش ميدهيد زيرا پدر ومادر نقش بسيار مهم در تصميم هاي دانشگاهي فرزندشان خواهند داشت.
لطفا توجه كنيد:
 چند مورد كه هر دانشجوي
دانشگاه بايد بداند و با آن آشنا باشند
1‌- دانشجويان تازه وارد و سال اول اگر رشته تحصيلي خود را نمي دانند، مسئله اي نيست اگر درعرض يكسال تصميم خود را بگيرند.
2‌- با كالج Advisor‌ در دانشگاه در تماس باشيد.
3‌- كتاب هاي درسي خود را دست دوم بخريد.
4‌- در برنامه هاي دانشگاهي شركت كنيد–خاطرات آن خواهند ماند
5‌- تعادل بين درس– دانشگاه و خوشگذراني را حفظ كنيد.
6‌- استادان دانشگاه و درس هاي شما– دشمنان شما نيستند.
7‌- رفتن به دانشگاهي در كشوري ديگر براي يك ترم براي همه نيست
8‌- با برنامه هاي ايمني دانشگاه و خوابگاه آشنا باشيد.
9‌- از سال 3‌ به بعد كارآموزي را در دستوركار خود قرار دهيد.
10‌- مواظب كرديت كارت هاي دانشگاهي باشيد وخود را بدهكارنكنيد.
موفق باشيد.

***

آقاي مجيد : دختر ما سال آخر دبيرستان ميباشد و يك ورزشكار و دونده خوب ميباشد و در تيم دبيرستان عضو ميباشد آيا او مي تواند از بورس هاي ورزشي استفاده كند و كلا راه بدست آوردن بورس هاي ورزشي را براي ما توضيح بدهيد.
با تشكر محمد و فريبا از لوس آنجلس
آقاي محمد و خانم فريبا: هرساله صدها دانش آموز دبيرستان با بورسهاي ورزشي وارد دانشگاه هاي 4‌ ساله ميشوند و به نظر هم ساده مي آيد و مراحل مشكل خود را دارد و دانش آموز و پدر ومادران هم با آنها بايد آشنا باشند.
ورزش هاي دانشگاهي وبورسهاي آنها در زير پوشش NCAA‌ و ياهمان فدراسيون ورزش هاي دانشگاهي ميباشد و مقررات مشكلي  براي  ‌ورزشكاران و مربيان دانشگاهها دارند و دانشگاههاي امريكا از نظر ورزشي به 3‌ دسته 1‌ و2‌ و 3‌ مشخص شده‌اند و فقط دانشگاههاي دسته 1‌ و 2‌ مي توانند بورسهاي ورزشي را به دانشجويان بدهند.
دانش آموزان ورزشكار دبيرستاني خود را بايد از نظر درسي و قوانين درسي از طرف NCAA ‌آماده كنند‌ و واجد شرايط باشند بورس هاي ورزشي اصولا براي 4‌ سال ميباشد مگر اينكه دانشجويان ورزشكار كارهاي غير قانوني انجام بدهند و بورس خود را از دست خواهند داد.
ارزش پولي بورسهاي ورزشي براي شهريه -خوابگاه – غذا– كتاب و كمي پول توجيبي است و دانشجويان ورزشكار نمي توانند خارج از دانشگاه براي درآمد كار بكنند.
مربيان دانشگاهي از كلاس 9‌ و يا 10‌ بدنبال ورزشكاران دبيرستان خواهند بود وبا مقررات NCAA‌ مي توانند با دانشجويان دبيرستان از طريق نامه و تلفن ويا شخصا در تماس باشند.
اگردانشگاهي بورس ورزشي به فرزند شما پيشنهاد كرد و شما آن را قبول كرديد ونام بورس ورزشي را امضا كرديد بايد به آن دانشگاه برويد و كنسل كردن آن مي تواند فرزند شما را از گرفتن بورس ورزشي از دانشگاهي ديگر براي 2‌ سال محروم كند.
موفق باشيد