1326-19

 

مهرام و الریاضی لبنان قهرمان مشترک
 مسابقات بسکتبال  باشگاه های آسیا

با توجه به اینکه احتمال برگزاری دیدار فینال رقابت های بسکتبال باشگاه های آسیا بسیار کم است،‌ اخباری مبنی بر معرفی مهرام و الریاضی لبنان به عنوان قهرمان مشترک این رقابت ها شنیده می شود.
با توجه به اینکه احتمال برگزاری دیدار فینال رقابت های بسکتبال باشگاه های آسیا بسیار کم است،‌ اخباری مبنی بر معرفی مهرام و الریاضی لبنان به عنوان قهرمان 1326-16مشترک این رقابت ها شنیده می شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با توجه به این که بیست و سومین دوره از رقابت های بسکتبال باشگاه های آسیا نیمه تمام باقی ماند و دیدار فینال این بازی ها بین مهرام و الریاضی لبنان برگزار نشد احتمال می رود تا این دو تیم به عنوان قهرمان مشترک معرفی شوند.
بیست و سومین دوره از رقابت های باشگاه های آسیا در لبنان برگزار شد که به دلیل ناامنی بیروت، دیدار نهایی برگزار نشد. پس از این اتفاق صحبت هایی از برگزاری مسابقه در کشوری بی طرف همانند امارات شد که قطعی نبود. حال دوباره احتمال می رود که دیدار فینال این دوره از رقابت ها برگزار نشود و مهرام و الریاضی لبنان به عنوان قهرمان مشترک معرفی شوند.

دیوید استرن، رئیس لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا بازنشسته می شود

دیوید استرن، رئیس لیگ حرفه ای بسکتبال آمریکا (NBA) اعلام کرده است که تا اول فوریه سال ۲۰۱۴، یعنی درست ۳۰ سال پس از انتصاب به این مقام، بازنشسته خواهد شد.
استرن درباره کناره گیری اش گفته که قصد دارد به کارهای دیگری در زندگی اش بپردازد.
استرن معاون فعلی اش آدام سیلوررا به هیات مدیره ان بی ای معرفی کرد تا جایگزین او شود. تاریخ بازنشستگی و تایید جانشین استرن، طی نشست هیات مدیره لیگ در منهتن، نیویورک، روز پنجشنبه ۲۵ اکتبر تایید شد.1326-17
دیوید استرن، که اکنون هفتاد ساله است، در یک کنفرانس خبری گفت: “من فکر می کنم لیگ در وضعیت فوق العاده ای است و آدام آمادگی آن را دارد که لیگ را به مرحله بعدی ببرد.”
آدام سیلور ۵۰ ساله، به مدت ۲۰ سال در سمت های اجرایی NBA فعالیت کرده است و از ماه ژوئیه ۲۰۰۶ به عنوان قائم مقام لیگ شناخته می شود.
لیگ NBA در طول سال های مدیریت استرن با رشد تصاعدی درآمدها و محبوبیت روبرو بوده است. استرن در طول این سی سال شاهد روزهای اوج لیگ بوده، از دوران حضور بازیکنانی چون لری برد،مجیک جانسون و مایکل جردن تا به امروز که ستاره هایی چون لبرون جیمز،کوین دورانت و دوایت هاوارد در آن بازی می کنند.1326-18
البته در پرونده استرن نقاط تاریکی نیز وجود دارد که می توان به شرط بندی داوران بر روی مسابقات و دو بار تعلیق NBA در سال های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۱ اشاره کرد که موجب کاهش تعداد بازی ها و کاهش درآمد لیگ شد.
استرن در مورد اینکه چرا می خواهد در ۳۰ امین سال کارش بازنشسته شود به شوخی گفت:”من برای هر یک از ۳۰ تیم ان بی ای یک سال در نظر گرفته بودم.”