1322-46

 

1327-37

باهمه احترامی که برای پرنس چارلز قائل هستیم متاسفانه نظر ایشان را درمورد اینکه SkyFall بهترین فیلم جیمزباند در طی 50 سال است، نمی پذیریم چون این فیلم همه آن امتیازات ویژه راندارد، ولی بهرحال بعنوان یک فیلم جدید جیمزباند، مشخصه های خود را دارد. صحنه های پر هیجان و دیدنی بسیار دارد و با وجود دو ساعت کامل بودن فیلم، تماشاگر را با خود می کشاند.
شاید هر تماشاگری در مورد فیلم نظر و دیدگاهی داشته باشد، شاید هر منتقدی فیلم را از زوایای خاص خود دنبال کند، ولی خیلی ها براین عقیده اند که دنیل کریگ باهمه خلاقیت های هنری خود، شاید در کل برای ایفای نقش جیمزباند، صد در صد مناسب نباشد1327-38 چون استانداردهای او با قالب اندازه هایی که دوستداران جیمزباند در 50 سال گذشته شاهد بودند، هماهنگ نیست چون معمولا جیمزباند را شیک تر، شوخ و شنگ تر، بذله گوتر از این دیده بودند، جیمزباند تازه درجمع خشن وخشک بنظر می آید، خنده بر لب ندارد، کم کم در زمینه روابط عاشقانه، سکسی هم کمرنگ میشود، چون دیگر از آن ستارگان جدید و طناز گذشته خبری نیست، حتی سوگلی جیمزباند در این فیلم برنیس مارلو هم آن جاذبه لازم را ندارد.
معمولا در  فیلم های جیمزباند، خودکارهای انفجاری، دوربین های دیوارشکن، اتومبیل های تانک خردکن، ضبط صوت های نامرئی و سلاح های گوناگون و حیرت آور، تماشاگر را با دنیای پشت پرده جیمزباند آشنا می کرد، ولی در این فیلم، جیمزباند از جهت سلاح کم می آورد، خبری هم از آن وسایل اعجاب آور نیست!1327-39
صحنه های فیلمبرداری شده در ترکیه، شباهت زیادی به فیلم Taken-2 دارد، چون همان تعقیب ها و همان دکورها و پشت بام ها دیده میشود، که از کارگردان توانایی چون سم مندز بعید است، چون اصولا فیلمساز هشیاری است وهمین هشیاری اورا واداشته برای تعقیب اتومبییل ها در فیلم، به تعقیب و گریز موتورسیکلت ها روی آورد.
برای اولین بار در جیمزباند جدید، حرف از ناتوانی های  MI6 میزنند، حرفها و انتقاداتی که سرانجام سبب میشود خانم M «جودی دنچ» به هر دلیلی در فیلم کشته شود و به یک دوره  طولانی عمرش در این سری فیلم ها پایان داده شود، این نشانه دگرگونی های تازه در سازمان MI6 و راهیابی نسل جوان جاسوسان است.
هرچه برنیس مارلو شخصیت مرموز و بظاهر سکسی در فیلم تماشاگر را جذب نمی کند و آرایش صورت ، چشمانش تاحد زیادی او را منفی جلوه میدهد، «حاویرباردم» در فیلم خوب درخشیده، اصولا حاویر در ایفای هر نقشی تواناست، در برخی صحنه ها، حتی دنیل کریگ را هم تحت تاثیر قرار میدهد.
البته نباید از بازی جودی دنچ وآلبرت فینی غافل شد، 1327-40ایندو در لحظات بازی مشترک شان، بسیار دلچسب و هنرمندانه پیش میروند، ضمن اینکه نوامی هریس در نقش مامور داخلی با هنرمندی عمل می کند وچون همیشه رالف فینس در نقش خود جا می افتد.
یادتان باشد که فیلم SkyFall در واقع بیست وسومین  فیلم جیمزباند است که در پنجاهمین سالگرد ساخت آن فیلم ها روی پرده می آید، مسلما چه در انگلستان و اروپا وچه در امریکا وکانادا و خاوردور با فروش بالایی روبروست.
این فیلم از همان آغاز با تبلیغات گسترده ای همراه بوده، در جریان جشن های درباری و بعد هم برگزاری المپیک، جیمزباند (دنیل کریگ) هم از هواپیما بیرون پرید هم در معیت1327-41 ملکه انگلستان، بعنوان مامور رده بالای اطلاعات انگلستان، همراه شد و خود بخود باید با فروش بالایی هم روبرو باشد.
برای اولین بار در فیلم جیمزباند جدید، سکوت ها و حرفها و دیالوگ های طولانی را شاهد هستیم درحالیکه تماشاگر فیلم جیمزباند انتظار صحنه های پر هیجان اکشن را دارد، خصوصا با فیلم های اکشن جدید Taken, Mission Impossible انتظار تماشاگر از فیلم های جاسوسی بالا رفته است.
بعنوان یک فیلم کاملا سرگرم کننده بدیدن این فیلم بروید، خوشحال بیرون می آیید.